Αυτή τη χρονιά κάναμε…

Δράσεις για γονείς

Ομάδες εμψύχωσης γονέων
Υλοποιήθηκαν 3 βιωματικές ομάδες σε γονείς με στόχο την ευαισθητοποίηση και τη στήριξη στο ρόλο τους. Θεματολογία που αφορά στην ενημερότητα συναισθήματος, την επεξε-ργασία και επίλυση συγκρούσεων και δυσκολιών, το μεγάλωμα και την αυτονόμηση του παιδιού, τις σχέσεις γονιού και παιδιού και τα όρια.

Σεμινάρια ευαισθητοποίησης για γονείς
Έγιναν 2 ανοιχτές δράσεις που απευθύνθηκαν στους γονείς του 3ου και 4ου Δημοτικού Σχολείου Ελληνικού, με στόχο τη συζήτηση, την ενημέρωση, το μοίρασμα και την επεξεργασία θεμάτων και προβληματισμών σχετικά με την επικοινωνία στην οικογένεια.

Ανοιχτή δράση «Μιλώντας για την Οικογένεια μέσα από το σινεμά»
Το Κέντρο σε συνεργασία με την  Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων του Δήμου μας, στο Δημοτικό Ωδείο Αργυρούπολης,  πραγματοποίησε σειρά 4 ειδικών προβολών με ταινίες που επεξεργάζονται το ρόλο του γονιού και τις σχέσεις στην οικογένεια. Οι προβολές ήταν ανοιχτές στο ευρύ κοινό και συνοδεύτηκαν από συζήτηση, όπου έγινε μια πρώτη επεξεργασία πάνω στα θέματα που αναδύθηκαν με αφορμή το κινηματογραφικό υλικό.
Οι συζητήσεις συντονίστηκαν από τους ψυχολόγους του Κέντρου, αλλά και από προσκεκλημένους συζητητές.
Σκοπός ήταν να ακουστούν μ’ έναν άλλο τρόπο ενδιαφέροντα και ζωτικά σημεία και ερωτήματα που αφορούν την οικογένεια σήμερα και τις πιθανές δυσλειτουργίες της, αλλά και τους τρόπου διαπραγμάτευσης και επίλυσής τους.

Ανοιχτές ομιλίες για τους γονείς στη σχολική κοινότητα
Στο 1ο Νηπιαγωγείο Αργυρούπολης και το 4ο Δημοτικό σχολείο Ελληνικού πραγματο-ποιήθηκαν συναντήσεις ανοιχτές για τους γονείς των σχολείων, με στόχο την συζήτηση και την επεξεργασία των εξής θεμάτων:
«Όρια στη σχέση ανάμεσα σε γονείς και παιδιά»
«Σχολικός εκφοβισμός – σχέση θύματος και θύτη»

Δράσεις για μαθητές

Προγράμματα βιωματικών παρεμβάσεων σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου
Στην Α’ τάξη του 4ου  Λυκείου Αργυρούπολης και στην Γ’ τάξη του 2ου Γυμνάσιου Ελληνικού, έγιναν βιωματικές παρεμβάσεις, 4ωρης διάρκειας, ανά σχολικό τμήμα,  με στόχο οι μαθητές να εκφράσουν και να μοιραστούν τους προβληματισμούς και τις ανησυχίες τους και να ανοίξουν έναν διαφορετικό «διάλογο» για την εφηβεία, τις χαρές και τις δυσκολίες της.
Τα κύρια θέματα που δουλεύτηκαν ήταν:
η ταυτότητα του εφήβου
οι σχέσεις με τους ομότιμους και τους σημαντικούς άλλους
οι συναισθηματικές ανάγκες και τα διλήμματα
η ανάγκη του ανήκειν και ο φόβος της διαφορετικότητας
οι εξαρτήσεις και η έννοια της πρόληψης.
Ως εργαλεία χρησιμοποιήθηκαν βιωματικές ασκήσεις, ζωγραφική, κολλάζ, παιχνίδι ρόλων, δραματοποίηση και ελεύθερη συζήτηση.

Βιωματικό Εργαστήρι για Παιδιά
Το Κέντρο Πρόληψης σε συνεργασία με το Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων του 8ου Δημοτικού Σχολείου Αργυρούπολης και στα πλαίσια της δράσης «Φεστιβάλ παιχνιδιού», πραγματοποίησε στο προαύλιο του σχολείου βιωματικό εργαστήρι με τίτλο «Φτιάχνω το τερατάκι μου»,  που βασίστηκε στην εικαστική έκφραση.
Τα παιδιά κλήθηκαν να φτιάξουν με πηλό το «τερατάκι» τους, να συνομιλήσουν μαζί του και να γράψουν τις σκέψεις του…

Συνολικά στις δράσεις του Κέντρου Πρόληψης, από το Σεπτέμβρη του 2014 έως τον Ιούνιο του 2015, συμμετείχαν

720 άτομα
και συγκεκριμένα:

•    320 γονείς

•    200 μαθητές Γυμνασίου – Λυκείου

•    80 παιδιά Δημοτικού

•    15 νηπιαγωγοί και βρεφονηπιοκόμοι

•    60 εκπαιδευτικοί Α’ βάθμιας και Β’ βάθμιας εκπαίδευσης

•    45 ατομικά αιτήματα βοήθειας

~~~~~~~~~~~~~
Η επιστημονική ομάδα του Κέντρου
Ελληνικού-Αργυρούπολης

Επιστημονικά Υπεύθυνη
Βισβίκη Ιωάννα,
ψυχολόγος

Στελέχη
Γκότση Βίκυ,
ψυχολόγος
Ευαγγέλου Ειρήνη, ψυχολόγος
Παντολέων Γιάννης, εμψυχωτής ομάδας
Σταθοπούλου Πόλυ, ψυχολόγος

Γραμματειακή Υποστήριξη
Καλογεράκη Ρένα

Δράσεις για εκπαιδευτικούς

Προγράμματα εποπτείας εκπαιδευτικών
Α’ βάθμιας και Β’ βάθμιας εκπαίδευσης
Συναντήσεις εποπτείας, τακτές ή έκτακτες, με εκπαιδευτικούς και  Διευθυντές των σχολείων (11ο Δημοτικό Αργυρούπολης, 1ο Γυμνάσιο Αργυρούπολης και 1ο Λύκειο Αργυρούπολης), με στόχο:
την στήριξη και την εποπτεία τους σε δύσκολα περιστατικά που συνέβησαν στη σχολική κοινότητα
το άνοιγμα και τη συζήτηση πάνω σε τρόπους διαχείρισης του άγχους των μαθητών
την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση σε νέες παιδαγωγικές μεθόδους και τρόπους συνεργασίας με τον μαθητή
την αντιμετώπιση περιστατικών ενδοσχολικής βίας στο σχολείο (ρόλος του εκπαιδευτικού και προτάσεις επίλυσης).

Πρόγραμμα  Εποπτείας  Νηπιαγωγών
και  Βρεφονηπιοκόμων
Ετήσιο εκπαιδευτικό Σεμινάριο που απευθύνθηκε σε νηπιαγωγούς και βρεφονηπιοκόμους, με στόχο:
-την ευαισθητοποίησή τους στις αρχές της πρόληψης στο σχολικό πλαίσιο και την τάξη
-την εποπτεία και την υποστήριξη στην επεξεργασία των περιστατικών τους στο χώρο του σχολείου.
Η μεθοδολογία στηρίχθηκε κατά βάση στην ελεύθερη συζήτηση, τα παιχνίδια ρόλων και τις βιωματικές ασκήσεις.

Υποδοχή αιτημάτων
Βοήθειας – Συμβουλευτική

Το Κέντρο Πρόληψης πραγματοποίησε σε καθημερινή βάση συνεδρίες συμβουλευτικής (ατομικές, ζεύγους, ή οικογένειας) με σκοπό τη στήριξη των ανθρώπων που δυσκολεύονται με      προσωπικά ή οικογενειακά τους ζητήματα, ή και την παραπομπή τους σε άλλους θεραπευτικούς φορείς, όπου αυτό χρειάζεται.

Συμμετοχές σε Ημερίδες

Το Κέντρο Πρόληψης διοργανώνει ή συμμετέχει σε Ημερίδες σε συνεργασία με τη σχολική κοινότητα, τους διάφορους φορείς ή υπηρεσίες του Δήμου, με στόχο την καλλιέργεια και την προώθηση του πνεύματος της πρόληψης στην ευρύτερη κοινότητα.

Συμμετοχή-Παρουσίαση υλικού σε Ημερίδα που διοργανώθηκε από την Α΄ βάθμια εκπαίδευση και τους σχολικούς συμβούλους της σχολικής περιφέρειας, με θέμα:
«Το τρίγωνο της επικοινωνίας: Παιδί, σχολείο, οικογένεια».

Εισήγηση στην Ημερίδα «Σχολικός εκφοβισμός, διαταραχές λόγου και αυτισμός» για γονείς και εκπαιδευτικούς, που διοργάνωσε ο Δήμος Ελληνικού – Αργυρούπολης  σε συνεργασία με την Ένωση Γονέων & Κηδεμόνων, με θέμα:
«Προσέγγιση και παρέμβαση στον αυτισμό: από την υποστήριξη ως τη θεραπεία».