Βιωματική ομάδα γονέων «Ιστορίες δέντρων»

Γινόμαστε γονείς με ένα μοναδικό τρόπο…. το δικό μας τρόπο, που αντλεί από την ιστορία μας, τις δυνάμεις και τις δυσκολίες μας. Όταν έχουμε τη δυνατότητα να σκεφτούμε και να κατανοήσουμε τις δικές μας προσωπικές διαδρομές, μπορούμε να αντλήσουμε ζωντάνια και νόημα από μία γεμάτη, ουσιαστική σχέση με τα παιδιά μας.

Η ομάδα βασίστηκε  στη θεωρία του δεσμού και της αναστοχαστικής λειτουργίας και αξιοποίησε  ως μέσο το γενεόγραμμα, το βίντεο, τους μύθους και την εικαστική δημιουργία των μελών.

Πραγματοποιήθηκαν 12 συναντήσεις, σε εβδομαδιαία βάση στο χώρο του Κέντρου Πρόληψης, κάθε Δευτέρα 18:30–20:00, με έναρξη την 23/10/17.

 

Ημερομηνίες συναντήσεων

2017

23/10, 30/10, 06/11, 13/11, 20/11, 04/12, 11/12, 18/12

2018

08/01, 15/01, 29/01, 05/02

Ομάδα προσωπικής ανάπτυξης «Το μονοπάτι του εαυτού”

Απευθυνόταν  σε ενήλικες που επιθυμούσαν να ξεκινήσουν ένα προσωπικό ταξίδι προς την ανακάλυψη του εαυτού τους και του προσωπικού τους νοήματος. Μαζί με άλλους συνοδοιπόρους είχαν την ευκαιρία να διερευνήσουν σκέψεις και πεποιθήσεις για τον εαυτό τους και τους άλλους, ήρθαν αντιμέτωποι με εσωτερικές συγκρούσεις και δυσκολίες,  συγκινήθηκαν, προβληματίστηκαν, αλλά και να ανακάλυψαν και να συνδέθηκαν με τις φωτεινές πλευρές τους.

Η ομάδα αυτή κουβέντιασε,  αυτοσχεδίασε,  βιώνοντας τη χαρά της έκφρασης και της ανακάλυψης.

 

Έναρξη: 08/11/2017.

Ημερομηνίες συναντήσεων

2017

08/11, 15/11, 22/11, 06/12, 13/12, 20/12

2018

10/01, 17/01, 24/01, 31/01, 07/02, 14/02, 21/02, 07/03, 14/03, 28/03,  18/04, 25/04, 02/05, 09/05, 16/05, 30/05, 06/06

 

 

Ομάδα Παιδαγωγικού έργου

Απευθύνθηκε στους παιδαγωγούς που θέλουν να συζητήσουν και να επεξεργαστούν περιπτώσεις και δύσκολα περιστατικά που οι ίδιοι επιλέγουν μέσα από την καθημερινή πρακτική τους.  Στόχος ήταν να δημιουργήσουμε ένα χώρο εμπιστοσύνης και ασφάλειας, όπου ο παιδαγωγός θα μπορέσει να μοιραστεί, να ανοίξει τα ερωτήματά του, αλλά και να αναζητήσει νέους τρόπους επίλυσης ή διαχείρισης κρίσεων και δυσκολιών στο σχολικό πλαίσιο.

Η δράση αφορούσε όλους τους παιδαγωγούς των  Παιδικών Σταθμών και Νηπιαγωγείων του Δήμου μας και θα πραγματοποιήθηκε με 15νθήμερες συνεδρίες,  στο χώρο του Κέντρου Πρόληψης, ημέρα Τρίτη, 14:00–15:30 με έναρξη την 24/10/2017.

Βιωματική ομάδα παιδιών στη σχολική τάξη «Ταξίδι στο ηφαίστειο”

Η ζωντάνια μας και τα συναισθήματά μας είναι σαν ένα ηφαίστειο… γεμάτα ενέργεια και δύναμη…. Τα παιδιά σε ένα πλαίσιο ασφάλειας και δημιουργίας, καλούνται να παίξουν, να μιλήσουν, να ζωγραφίσουν, να δουν βίντεο… να αξιοποιήσουν το συμβολισμό ώστε να νιώσουν, να μιλήσουν και να επεξεργαστούν τις δυνάμεις και τις αδυναμίες τους, το πώς επικοινωνούν με τους συνομηλίκους και τους σημαντικούς άλλους, τη δύναμη της ομάδας τους.

Η δράση απευθύνθηκε στην ομάδα των μαθητών ενός τμήματος της Δ’, Ε’ ή ΣΤ’ τάξης δημοτικού σχολείου και πραγματοποιείται στα πλαίσια της σχολικής τάξης. Στα πλαίσια της δράσης αυτής, πραγματοποιούνται 2 συναντήσεις με τους γονείς των παιδιών, στην έναρξη και τη λήξη του προγράμματος. Η υλοποίηση γίνεται σε συνεργασία με τον διευθυντή του σχολείου και το δάσκαλο της τάξης.

Διάρκεια: 8 συναντήσεις (1½ ώρας) με εβδομαδιαία συχνότητα.

Έναρξη ομάδας 7ο Δημοτικό Αργυρούπολης : 15/11/2017

Έναρξη ομάδας 11ο Δημοτικό Αργυρούπολης : 16/11/2017

Έναρξη ομάδας 3ο Δημοτικό Αργυρούπολης : 06/02/2018

Έναρξη ομάδας 2ο Δημοτικό Ελληνικού : 07/02/2018

«Στηρίζομαι στα πόδια μου» Καινοτόμες προσεγγίσεις & τεχνικές στη διδακτική πράξη

Σχεδιάσαμε και υλοποιήσαμε το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας  πάνω στο υλικό ΣΤΗΡΙΖΟΜΑΙ ΣΤΑ ΠΟΔΙΑ ΜΟΥ, στα πλαίσια των παρεμβάσεων μας στη σχολική κοινότητα. Το πρόγραμμα διοργανώθηκε σε συνεργασία με το Συμβουλευτικό Σταθμό Νέων και τη Δ΄ Διεύθυνση Αγωγής Υγείας της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Στόχος του σεμιναρίου ήταν να επιμορφώσει τους εκπαιδευτικούς στο υλικό που αφορά τόσο στην ανάπτυξη της προσωπικότητας του εφήβου και των κοινωνικών δεξιοτήτων του, όσο και στην ενίσχυση της αυτοεκτίμησής του. Συγκεκριμένα, οι μαθητές αποκτούν με βιωματικό τρόπο τις απαραίτητες ικανότητες που θα τους επιτρέψουν να στηριχθούν  στον εαυτό τους και να αξιοποιήσουν το προσωπικό δυναμικό τους σε θέματα που σχετίζονται με την ψυχική υγεία τους και την πρόληψη των εξαρτήσεων. Επίσης, η υιοθέτηση αυτής της προσέγγισης, σε συνδυασμό με τη χρησιμοποίηση βιωματικών μεθόδων ενεργητικής μάθησης για την εφαρμογή του υλικού, στοχεύει να βοηθήσει στη διαφοροποίηση του ρόλου του εκπαιδευτικού στην τάξη, διευκολύνοντας παράλληλα την ανάπτυξη θετικών διαπροσωπικών σχέσεων στο σχολικό πλαίσιο.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ολοκληρώθηκε σε 45 ώρες, σε 2 φάσεις:

Α) Εκπαιδευτικό Σεμινάριο, 25 ωρών (κατανεμημένο σε 4 μέρες με 6 περίπου ώρες ημερησίως) και

Β) Εποπτεία στην εφαρμογή του υλικού, 20 ωρών (10 δίωρες συνεδρίες ανά δεκαπενθήμερο)

Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 20 άτομα.

Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε τις παρακάτω μέρες και ώρες:

Πέμπτη 1 Φεβρουαρίου 2018, ώρα:12:30 – 18:30

Παρασκευή 2 Φεβρουαρίου 2018, ώρα:12:30 – 18:30

Σάββατο 3 Φεβρουαρίου 2018, ώρα:10:00 – 16:00

Κυριακή 4 Φεβρουαρίου 2018, ώρα:10:00 – 17:00

Η β’ φάση του προγράμματος θα πραγματοποιηθηκε σε 15νθήμερες συνεδρίες από το τέλος του εκπαιδευτικού σεμιναρίου έως και τον Μάιο.

Δόθηκε βεβαίωση παρακολούθησης στους συμμετέχοντες που ολοκλήρωσαν το πρόγραμμα.

 

Υπεύθυνες συντονίστριες προγράμματος

Βισβίκη Ιωάννα, ψυχολόγος, επιστ. υπευθ. Κέντρου Πρόληψης

Σταθοπούλου Πολυτίμη, ψυχολόγος, παιγνιοθεραπεύτρια

«Το βέλος που δεν πληγώνει» Θεατρική Παράσταση ομάδας ΧΙΛΙΟΔΕΝΤΡΙ

Στο πλαίσιο της ευαισθητοποίησης της ευρύτερης κοινότητας σε θέματα ψυχικής υγείας, το Κέντρο φιλοξένησε για 2η χρονιά τη Θεατρική Ομάδα ΧΙΛΙΟΔΕΝΤΡΙ, με μια παράσταση που απευθύνθηκε σε παιδιά δημοτικού σχολείου και όχι μόνο, με τίτλο «Το βέλος που δεν πληγώνει».

Πρόκειται για να έργο που σκοπό είχε να προβληματίσει τα παιδιά γύρω από τη σημασία ηθικών αξιών όπως η αλήθεια, η δικαιοσύνη, ο σεβασμός για το φυσικό περιβάλλον και τα ζώα, η φιλία και η προσφορά δίχως ανταπόδοση, σε περιόδους που αυτές οι έννοιες κινδυνεύουν να χάσουν τη σημασία τους και η ανάγκη για επιβίωση γίνεται, κατ΄ανάγκην, προτεραιότητα. Ταυτόχρονα, το έργο δίνει την ελπίδα ότι το καλό θα νικήσει και προτρέπει ως προς την αναζήτηση του νοήματος της ζωής.

Μετά τη θεατρική παράσταση πραγματοποιήιηκε συζήτηση με τα παιδιά και τους ηθοποιούς της παράστασης, την οποία θα συντόνισαν οι ψυχολόγοι του Κέντρου μας.

Η παράσταση πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα Μίκης Θεοδωράκης του Δήμου Ελληνικού – Αργυρούπολης, Τρίτη 27 Μαρτίου και ώρα 9:00,  και είχαν έχουν προσκληθεί οι μαθητές της Δ’ τάξης όλων των Δημοτικών σχολείων του δήμου Ελληνικού – Αργυρούπολης, που φέτος συνεργάζονται με το Κέντρο μας σε παρεμβάσεις και δράσεις στη σχολική κοινότητα.

 

 

CINE-Ψ-βραδιές «Μιλώντας για το παιδί και την παιδική ηλικία»

 

Αξιοποιώντας την τέχνη του κινηματογράφου ως μέσο για την ευαισθητοποίηση της κοινότητας στην πρόληψη και την προαγωγή της ψυχικής υγείας, το Κέντρο Πρόληψης Ελληνικού-Αργυρούπολης (σε συνεργασία με τον ΟΚΑΝΑ), συνδιοργάνωσε με την Ένωση Συλλόγων Γονέων, για τρίτη χρονιά φέτος, σειρά ειδικών προβολών κινηματογραφικών ταινιών με θέμα:

«ΜΙΛΩΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ μέσα από το σινεμά…».

Οι προβολές συνοδεύτηκαν από σύντομες παρεμβάσεις πάνω στη θεματική της ταινίας από τους ψυχολόγους του Κέντρου, ή και από αξιόλογους προσκεκλημένους.

Ακολούθησε ανοιχτή συζήτηση με το κοινό, με στόχο να αναδυθούν και να προσεγγιστούν ερωτήματα και προβληματισμοί που αφορούν το παιδί και την παιδική ηλικία.

Οι κινηματογραφικές ταινίες που  προβλήθηκαν φέτος ήταν:

14/1/2018  We need to talk about KEVIN | σκην.  Βρετανία, 2011

τόπος:  Πολιτιστικό-συνεδριακό κέντρο «Μίκης Θεοδωράκης»,

Λεωφ. Κύπρου 68, Αργυρούπολη

ώρα προσέλευσης: 18:00

22/4/2018  Τα 400 χτυπήματα | σκην.  Φρανσουά Τρυφώ,  Γαλλία, 1959

τόπος:  Πολιτιστικό-συνεδριακό κέντρο «Μίκης Θεοδωράκης»,

Λεωφ. Κύπρου 68, Αργυρούπολη

ώρα προσέλευσης: 18:00

 

Το Λεύκωμα μας